ענקית הטכנולוגיה היפנית פנסוניק חשפה לאחרונה, בתערוכת CEATECH ביפן, מסך OLED מהפכני שעם כיבויו הוא הופך לשקוף ומתמזג עם שאר הרהיטים בחדר. לצורך המחשה, התקינה החברה את הטלוויזיה על דלת הזזה של ויטירינה שבתוכה הונחו אגרטלים, פמוטים וחפצים שונים. עם כיבויה של הטלוויזיה היא הופכת לשקופה לחלוטין, ומתפקדת כדלת הזזה מזכוכית.

גרסת האב טיפוס של הטלוויזיה השקופה הוצגה בתחילת השנה בביתן החברה בתערוכת CES בלאס וגאס והתבססה על מסך בטכנולוגיית LED אך מהנדסי פנסוניק לא היו מרוצים מרמת השקיפות שלו, שהייתה לדבריהם "קצת אפרפרה", ולכן בגרסה הנוכחית שדרגו את המסך לטכנולוגיית OLED, שם בניגוד לטכנולוגיית ה-LED, לכל פיקסל יש גוף תאורה עצמאי משלו.

המהנדסים אף הצליחו לשדרג את האנודות והקטודות (מהן מורכבים גופי התאורה) כך שבעת כיבוי המסך הם חוזרים להיות שקופים לחלוטין. בשל היותו של המסך עשוי מחומר אורגני שפולט אור כאשר עובר דרכו זרם חשמלי ובשל צריכת החשמל המזערית שלו הצליחו מהנדסי החברה לייצר פאנל דק במיוחד ושקוף שבמבט מקרוב ניתן לראות דרך המסך את רשת התאורה.

החברה אף הוסיפה לטלוויזיה ממשק שליטה עתידני תואם. בנוסף לשליטה באמצעות שלט רחוק סטנדרטי, מסך הטלוויזיה צפוי לתמוך בשליטה באמצעות מחוות גופניות או קוליות והוא מגיע עם אפליקציית מוסיקה שמוצגת על גבי חצי מסך כאשר חציו השני של המסך נשאר שקוף.

שיטה חדשה להעברת מידע לסמארטפונים

בנוסף למסך השקוף, החברה חשפה גם טכנולוגיה חדשה בשם Link Ray להעברת נתונים לסמארטפון באמצעות מקור של תאורת LED. באמצעות הטכנולוגיה הזו יוכל המשתמש לכוון את מצלמת הסמארטפון שלו למוצר בחנות, בחלון ראווה, לשלט פרסום ברכבת, למיצג במוזיאון שבסמוך אליהם קיים מקור LED עם טכנולוגיית Link Ray ולקבל תוך חלקיקי שנייה דרך אפליקציה ייעודית, את כל הנתונים על אותו מוצר, לרבות האם נמצא במלאי, באילו צבעים וגדלים ניתן להשיג אותו ועד לקבלת קופון ייעודי.

מקבל את כל המידע ללא צורך בסריקת קוד (צילום מסך)

טכנולוגיית ה-Link Ray, בשונה מטכנולוגיית ה- QR או NFC, לא מחייבת את המשתמש לעמוד בסמוך לשלט ולסרוק אותו בסמארטפון או להגדיר קוד מסוים, אלא מבוססת על תדרים גבוהים של אותות LED שמפוענחים בפלטפורמת Link Ray ומומרים במהירות האור למידע ויזואלי. כל זה מתרחש כאמור באופן אוטומטי גם כשהמשתמש נמצא במרחק רחוק יחסית מהמיצג וגם כשלידו נמצאים מספר רב של אנשים שעושים את אותה הפעולה.

החברה מייעדת את הטכנולוגיה לשוק הקמעונאי ולמוסדות תרבות שיוכלו לעשות בה שימוש על מנת למנף את התנועה וההכנסה בתחומיהן. כך למשל, לקוח שיכנס לבית קפה יוכל לסרוק מרחוק עם הסמארטפון שלו את שלט ה-LED שממוקם מחוץ או בתוך החנות ותוך זמן קצר יישלח אליו לסמארטפון קופון הנחה לרכישת הקפה. לאחר שיקבל את הקפה יוכל לסרוק את כוס הקפה שתצויד ברכיב עם תאורת LED שתכניס אותו אוטומטית לטבלת "צבירה", שתזכה אותו בקפה חינם לאחר הזמנת X כוסות.

גם מנהלי רשתות האופנה יוכלו ליהנות מהטכנולוגיה שכן לקוחות יוכלו לסרוק מהרחוב את הבגד שנמצא בחלון הראווה ומואר בתאורת LED ולקבל לסמארטפון שלהם את כל המידע הקיים הנוגע לו, לרבות מחיר, גדלים, צבעים, איזה ידוען לבש אותו ועוד.

במוזיאונים, הטכנולוגיה תאפשר למנהלי המוזיאונים לוותר על ההסברים התלויים לצד התמונות ולפנות את מקומם למיצגים נוספים, שכן כל המידע על המיצג (שלידו יהיה רכיב LED זעיר, יישלח באופן אוטומטי לסמארטפון של המבקר ובשפה הרלוונטית אליו (אודיו ווידאו) מה שלבטח ישדרג את חווית הביקור במוזיאון. מעבר לכך, מנהלי המוזיאון יוכלו לבחון בכל יום את התמונות שנסרקו הכי הרבה על ידי המבקרים ולבצע התאמות במיקומים של התמונות ברחבי המוזיאון.