הרשת החברתית לסרטונים קצרים סנאפצ'ט, הפופולרית בקרב צעירים רבים ומתחזקת מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, החליטה על יציאה מהעולם הווירטואלי של התוכנות אל העולם הממשי, זאת דרך השקתם של משקפיים חכמים בעלי מצלמת וידאו, בשם Spectacles.

המשקפיים החדשנים שהחברה השיקה, מבצעים פעולה פשוטה: בלחיצה על גבי כפתור הממוקם במסגרת מתבצע צילום של קטע וידאו באורך של 10 שניות. עינית המצלמה במשקפיים קולטת את הוידאו בזווית של 115 מעלות ובצורה מעוגלת המדמה, על פי החברה, את הדרך בה רואה העין האנושית את המציאות סביבה.

המשקפיים מקושרים באופן ישיר לאפליקציה (דרך בלוטות' או Wi-Fi) וכל הקטעים שמצולמים נשמרים על המכשיר, כך שניתן לשתפם בכל רגע. תוכנה זו היא התכונה החכמה היחידה במשקפיים האלו ומעבר לכך הם לא מהווים מוצר מחשוב לביש חכם.

הסוללה שצורפה למשקפיים מאפשרת על פי החברה לצלם קטעי וידאו במשך יום שלם, וזאת אחרי טעינה אחת בלבד. ההטענה מתבצעת על ידי החזרת המשקפיים אל האריזה שמשמשת תחנת עגינה עבור טעינה.

כחלק מההשקה של המשקפיים שינתה החברה גם את שמה והיא תקרא מעכשיו Snap inc (סנאפ בע"מ), בניגוד לשם סנאפצ'ט. מדובר במעבר עקרוני כיון שכעת החברה גם מגדירה את עצמה כ"חברת צילום", ככל הנראה מדובר גם בפניית ציר של החברה אל תחום הצילום, תוך ניסיון להתפתח אליו בעתיד.

כך או כך, בפוסט נפרד הסביר מייסד החברה, אוון שפיגל, למה הושמטה המילה (chat) משם החברה. לדבריו, "כשרק התחלנו זה היה הגיוני לקרוא לחברה סנאפצ'ט כי זה היה המוצר היחיד שלנו. אנחנו מפתחים עוד מוצרים ולכן אנו צריכים שם שמתאים ליותר ממוצר אחד בלבד". משקפי ה-Spectacles יהיו זמינים לרכישה בהמשך השנה במחיר של 129.99 דולר (כ-490 שקלים).

נושאים קשורים: