קניית כיסא בטיחות לתינוק – האתגר הכלכלי

את זה כל הורה חדש מגלה כבר בשלב ההכנה ללידה: מוצרי תינוקות בישראל יקרים מאוד, לעיתים לגמרי ללא פרופורציה. אולם העלות הגבוה של כיסא בטיחות לתינוק דווקא הגיונית ומוצדקת. הפיתוח הטכנולוגי של מושבי בטיחות לרכב מצריך ביצוע בדיקות מקצועיות ומבחני ריסוק בינלאומיים, וזאת כדי לשפר את תנאי הבטיחות ולצמצם את סיכויי הפגיעה של התינוק בזמן הנסיעה. לכן, בניגוד לשאר המוצרים לתינוקות, לכיסא בטיחות לרכב יש תאריך תפוגה. כך, המושבים שנקנו לפני כ-5 שנים בלבד, עלולים להיות לא מותאמים לדרישות התקן, שמחמירות בעקביות במהלך השנים האחרונות.

המבנה של כיסא הבטיחות לתינוק הינו תוצר הנדסי מורכב המבוסס על מחקר מדעי, מותאם מבחינה ארגונומית לשלבי ההתפתחות הפיזיולוגית של התינוק, על מנת להגן על בריאותו וגדילתו התקינה. לכל זה נוסיף גם השקעה בחומרי גלם יקרים, בפיתוח מנגנונים מכניים לשימוש נוח וידידותי וכמובן – בעיצוב כיפי ונעים.

כיסא בטיחות, בוסטר, סלקל – וכל מה שביניהם

ובכן, הורים יקרים, אם אתם בדרך לקניית כיסא בטיחות, כדאי שתדעו מה אתם מתכוונים לקנות. כיסא בטיחות, לידיעתכם, הינו מעין שם קוד לשלושה מוצרים שונים (סלקל, בוסטר וכיסא בטיחות עם רתמות מקובעות), כולם מיועדים להגנה על ילדכם בזמן הנסיעה. אולם, אתם צריכים רק אחד מהם. אז בואו נעשה סדר.

סלקל

את סלקל – מושב נשלף עם או בלי מגן ראש, אוהבים כל ההורים החדשים, בזכות הניידות שלו. אין צורך להעיר את התינוק הישן בהגעה אל הבית, אפשר לשלוף את סלקל עם הקטנטן בתוכו ולהעביר אותו אל העריסה. אולם, החסרונות של סלקל עולים על יתרונותיו – המוצר הזה מיועד עד למשקל 9 ק”ג ולכן ישמש אתכם רק מספר חודשים ספורים, לא מומלץ להשאיר בתוכו את התינוק במשך זמן ממושך ומנגנון קשירה עם רצועות הרכב אינו בטיחותי מספיק.

כיסא בטיחות לתינוק עם מנגנון קשירה מובנה

כיסא בטיחות תקני לפי החוק בנוי עם משענת גבוה ומנגנון קשירה ב-5 נקודות (מערכת Isofix). הכיסא חייב להיות מותקן ברכב ומעוגן כנגד כיוון התנועה. כל כסאות בטיחות מיועדים לתינוקות מגיל הלידה. עד כאן הכל פשוט. או שלא?

הקושי העיקרי בבחירת כיסא בטיחות לתינוק נובע מריבוי הדגמים, כל אחד מיועד לשימוש עד גיל (או משקל) אחר.

כך למשל, בין כיסאות בטיחות המיועדות לתינוקות מגיל הלידה, תוכלו למצוא כאלה שמתאימים עד למשקל 13 , 18 או 23 ק”ג (כיסא משולב עם בוסטר). להורים אשר מחפשים כיסא בטיחות שיחליף את סלקל, כאשר התינוק הגיע למשקל של 9 ק”ג, מוצעים גם כיסאות בטיחות (לרוב בתקן אירופאי) המיועדים למשקל מ-9 ועד 18 ק”ג. שימו לב, הורים. הדגמים הישנים של כיסאות מסוג נבנו עם מצב עגינה לכיוון תנועת הרכב. כיום דגמים אלה כבר אינם תיקנים.

בוסטר

בוסטר (מושב מגביה), מוצר המשך לכיסא הבטיחות המיועד לפעוטות מעל גיל 3 ועד גיל 8. לרוב הדגמים אין משענת גב ומעגנים אותו לכיוון התנועה. המשקל של הבוסטר נמוך הרבה יותר מזה של כיסא בטיחות סטנדרטי, וזה יתרונו המרכזי. בנוסף, בוסטר לא דורש התקנה מכוון שהוא נקשר באמצעות רצועות הרכב, נשלף בקלות ואינו תופס מקום.

מידע על כיסא בטיחות צ’יקו Nextfit

מידע על מגוון כיסאות בטיחות ברשת מורד גיליס