מנהלים שיחה עם מזכירה אוטונומית ('בוט') במחשב? כדאי שתדעו שמתקרב היום בו היא תדע מה מצב רוחכם ואיך לרצות אתכם, כך שתשרתו את מטרות החברה שהיא מייצגת.

פייסבוק החלה לאחרונה ללמד את ה'בוטים' המלאכותיים שלה, תוכנות בינה מלאכותיות, תווי פנים ותגובות אנושיות, כך שהן יוכלו לפרש, דרך המצלמה המחוברת לסמארטפון או למחשב, את התחושות והרצונות של המשתמש.

החברה פיתחה רשת עצבית של תוכנה מלאכותית ועבדה איתה על פיענוח הבעות פנים בסיסיות של אנשים. הבעות הפנים התבססו על 250 שיחות וידאו בין שני אנשים, שמומחי החברה פענחו יחד עם המערכת.

בסופו של התהליך זוהו 68 מחוות פנים אוניברסאליות שיש להן משמעות זהה בתגובה של כל אדם. כעת המחשב יכול לזהות על ידי הנעת הגבות או קימוט הפה של בין שיחו את התחושה של מי שעומד מולו. זאת עוד לפני שהאדם עצמו מודע לתחושה או לחוויה שלו במהלך השיחה.

בהמשך עברה התוכנה סדרה של מבחנים עם מדובבים אנושיים כשהשאלה שנבחנה הייתה האם התוכנה אכן יודעת לקלוע למצבי הרוח של המדובבים. התוכנה עמדה בהצלחה רבה בכל המטלות שהוטלו עליה במבחן המורכב הזה.

עם זאת, נכון להיום, התוכנה אינה מצליחה לקרוא כל אדם. לכן המתכנתים מנסים להרחיב את היכולת של ה'בוט' ולייצר היכרות אינטימית בינה לבין המשתמש בה. ככל שמשתמש יפנה יותר אל התוכנה במחשב הביתי או בסמארטפון, ככה ה'בוט' תזהה בקלות את הרצונות האמיתיים של המשתמש ואת הקשיים עמם הוא מתמודד, ועל סמך הלמידה תתן מענה מפורט יותר.

נושאים קשורים: