55 אלף איש. 34 מעלות חום. 65 אחוזי לחות. 100 אחוז פלייבק.

הופעתה של בריטני ספירס בפארק הירקון האירה זרקור חד ומדויק, אם כי נוצץ כמו יהלום, על תעשיית הפופ בשנת 2017. הייתה זו הופעה של כוכבת. לא של זמרת, לא של רקדנית, לא של מוזיקאית ולא של שחקנית. אלא של מישהי שיכולה להחליף בגדים ממש מהר, להיראות נהדר עם רבע מטר מרובע של בד מנצנץ ומגפיים גבוהים, ולקרוץ בחושניות כשמסתיים עוד שיר.

ג'סטין ביבר התחיל את גל הופעות הענק בפארק הירקון עם שואו מהפנט, אבל כל הפירוטכניקה שבעולם לא הצליחה להסתיר את העובדה שהוא עצמו בקושי זמר, לא רקדן ולא נעליים. ובריטני – בדיוק אותו דבר, רק באישה בת 35. גם היא הגיעה עם במה מפלצתית, טונות של זרקורים ופנסים, שני גרמי מדרגות, קטווק שנשלח עמוק אל תוך הקהל, מסך עצום מאחוריה ולייזרים מצדדיה, וכל אלה לא הצליחו להסתיר לשנייה שהיא לא מסוגלת אפילו להתאים את השפתיים לפלייבק.

55,000 איש בהופעה של בריטני ספירס בישראל (צילום: רועי עזרא)

נשווה את ההופעה של בריטני לריהאנה הזוועתית בשנת 2013 ולליידי גאגא הנהדרת בשנת 2014, שתי כוכבות פופ בסדר הגודל שלה. יאמר לזכותה שלעומת ריהאנה היא לפחות התאמצה. היא לא הפגינה הרבה כישרון, אבל ללא ספק הזיעה. לעומת גאגא, שחוץ מלזוז לצד רקדנים היא גם שרה, מנגנת, מפעילה את הקהל ושופעת מפלים של כריזמה, בריטני היא יצור פלסטיקי נטול נשמה. כל מי שנהנה מהמופע הזה – וסביר להניח שלא מעט אכן יצאו מרוצים על אף כמויות הזיעה ששפכו על אדמת הפארק – נהנו אך ורק מהשואו הבומבסטי שבא להאדיר את הכוכבת הבלונדינית. היא הייתה שם, אבל היה מביך להישיר אליה מבט.

שואו בומבסטי שבא להאדיר את הכוכבת הבלונדינית. בריטני ספירס בהופעה בישראל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ובאמת שאין מה להגיד, השואו, ההצגה, מופע הראווה העצום הזה, מבדר מאוד מאוד. ברגעים מסוימים קשה שלא להשתאות ממש אל מול הרקדנים שאפשר לראות להם את הקוביות מבעד לבגדים, רוקדים עם נאונים, מלהטטים על כסאות, נושאים את המלכה על כתפיים וכיוצא בזה. הבמה, כמצופה, אדירה בכל קנה מידה. הווידאו ארט, התאורה, התפאורה, הכל מרשים מאוד.

לקראת סוף המופע, השואו מגיע לממדים כל כך אדירים, עד שהרגליים זזות מעצמן בזמן שהעיניים מרצדות מנקודה לנקודה, מנסות לעכל את כל מה שקורה ממול בבת אחת. Toxic, Stronger ו-Crazy, רצף השירים שסיימו את המופע, לפני ההדרן הקצרצר, העלו הילוכי ראוותנות מסמאת עיניים עם כל דקה שעברה, עד קליימקס מרהיב של גשם עצום של קונפטי על הקהל.

הווידאו ארט, התאורה, התפאורה, הכל מרשים מאוד. בריטני ספירס בהופעה בישראל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אבל כל אלה באים לפאר לא יותר מבובה מתנפחת. בפעמים הבודדות שהיא פצתה את פיה, קולה הצפצפני והחורק היה בדיסוננס כל כך צורם לקול שנשמע עד לפני רגע מהרמקולים, שזו פשוט הייתה בדיחה גרועה. יתרה מזאת, גם כאשר היא סוף סוף הוציאה הגה, שלוש פעמים בדיוק בין שירים, נדמה שהיא ניסתה לזכור טקסט שהוכן עבורה מראש, והיא דקלמה אותו כל כך מהר עד שכמעט אי אפשר היה להבין בכלל מה היא אומרת.

אחד הרגעים החביבים ביותר במופע היה כאשר העלתה בריטני בחור ישראלי לבמה, "לרקוד" איתה את Freakshow. "אנחנו הולכים להיות קצת שובבים", אמרה הכוכבת ושאלה: "מי רוצה לשחק איתי?". לאור התגובה הקולנית של הקהל היא הוסיפה: "אתם בטוחים?", ותוך מספר רגעים הובן למה.

לאחר שעלה לבמה, הרקדנים של בריטני הזיזו את הבחור, הורו לו מה לעשות וכיוונו אותו כדי שישתלב בכוריאוגרפיה. מה שהמתנדב לא ידע, זה שהוא הולך בין היתר לגחון לעבר ספירס, ללכת על ארבע ואפילו לקבל הצלפות בישבן מכוכבת הפופ. הבחור הישראלי שעלה לבמה לקח את כל הסצנה הכביכול מביכה הזאת כל כך בקלות וברוח כל כך טובה, עד שהוא גנב את ההצגה. לבסוף הוא קיבל חולצה עם חתימה מבריטני, פריט שווה ערך לכל הדעות, אך נדמה היה שהוא מעדיף לקבל נשיקה על הלחי או לפחות חיבוק, מה שהכוכבת לא סיפקה.

זרקור חד ומדויק על תעשיית הפופ. בריטני ספירס בישראל (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

לפני כמעט 20 שנה, התחילה בריטני ספירס את גל זמרות הטראש, כוכבות האינסטנט, אמניות שמשתמשות בגופן כדי לקדם את המוזיקה שלהן, ולפעמים זה כל מה שיש להן להציע. אם וויטני יוסטון, מריה קארי, מייקל ג'קסון, טינה טרנר או מדונה, לפני שנהייתה סבתא קבלה, היו מעזים להופיע כפי שכוכבי המילניום החדש כגון ריהאנה, ג'סטין ביבר או בריטני ספירס מופיעים, היו שוחטים אותם מעל כל עיתון והקהל היה מחזיק מהם לא יותר מאשר אופנה חולפת. אבל בעולם הפופ הפלסטיקי של היום, כל מה שצריך זה ללכת למכון כושר וללמוד את התנועות. במקרה של ספירס גם את התנועות של השפתיים.

נושאים קשורים: