המטוס העל-קולי חוזר: חברת BOOMמתכננת להשיק מטוסים על-קוליים כבר ב-2023. לטענת החברה, יש לה הזמנות למטוסים מחמש חברות תעופה גדולות בעולם, ששילמו כבר מקדמות בסך עשרות מיליוני דולרים.

מאחורי חברת BOOM עומדת חברת וירג'ין של המיליונר ריצ'ארד ברנסון. למרות הכישלון המסחרי של המטוס העל קולי הקודם, הקונקורד, ב-BOOM מאמינים שניתן יהיה למצוא לקוחות למטוס החדש, למרות תג מחיר של כ-5,000 דולר לטיסה בין לונדון לניו יורק – יותר מפי חמש מטיסה רגילה.
 
"חברות התעופה נרגשות להציע לנוסעיהן משהו חדש ושונה, ואנו שמחים שחברות תעופה מרכזיות בעולם חולקות את החזון שלנו לעתיד של נסיעה מהירה יותר ונגישה יותר. אנו מצפים לשותפויות נוספות בעתיד", אמר בלייק שול, מייסד ומנכ"ל BOOM במסיבת עיתונאים בתצוגת הסלון האווירי פאריס אייר 2017.

לפי BOOM, האורך הממוצע של הטיסה מפאריס לניו יורק ירד מ-7 ל-3.5 שעות כאשר המטוס החדש יטוס במהירות המקסימלית שלו – 2.2 מאך, כ-2,600 קמ"ש. טיסה מסן פרנסיסקו לטוקיו תארך קצת יותר מ-5 שעות, לעומת 11 שעות במטוס רגיל. לשם השוואה, מהירותו של מטוס נוסעים סילוני רגיל עומדת על כ-800-900 קמ"ש.

המטוס העל קולי החדש יגיע עם שתי תצורות: 55 מושבים במחלקת עסקים, או 15 במחלקת עסקים ו-30 מושבים במחלקה ראשונה. מחירו של המטוס יעמוד על כ-200 מיליון דולר. בסוף השנה הבאה מתכננת החברה להשיק מטוס קטן יותר, שישמש לניסויים. "כעת יש לנו כל מה שנדרש כדי לבנות את המטוס העל-קולי הראשון שפותח באופן עצמאי: את המימון, העיצוב, הפיתוח הטכני והשותפים לייצור", אמר שול.

נושאים קשורים: