הקיץ עוד מעט כאן, ורבים ורבות מאיתנו עובדים במרץ כדי להשיג מראה חטוב שיהלום את בגד הים שמחכה לנו בארון. אבל לפני שאתם משתעבדים לכפיפות בטן ולדיאטה מתסכלת, כדאי שתבחנו קודם את המוצרים הבריאים שיש לכם במקרר.

למרות שמדובר במאכלים בריאים, ברשימה שלפניכם יש מרכיבים שיקשו על הבטן שלכם להשיג את המראה החטוב והשטוח שאתם כל כך רוצים. לין צ'אנג, פרופסור לרפואה, סיפרה ל"דיילי מייל" על המאכלים שגורמים לבטן שלכם לתפוח. על ידי צמצום הצריכה של מזונות אלה, מסבירה צ'אנג, תוכלו להשיג בטן חטובה יותר.
 

אל תסתכלו בסלט אלא במה שיש בו. דיאטה (צילום: שאטרסטוק)

1. בצל

מדובר לכאורה בירק לא מזיק, אך מומחים טוענים כי הוא מכיל פחמימה בשם פרוקטן, שנספגת בצורה לא טובה בגוף וגורמת לתכולת מים גדולה יותר במעי שלכם. התוצאה: גזים ונפיחות בבטן.
 

2. יוגורט

הרבה אנשים מתייחסים ליוגורט כנשנוש בריא לאחר הצהריים. אך סוגים מסויימים של יוגורטים ינפחו לכם את הבטן בזכות כמות הסוכר הגדולה שבהם, שתוססת בתוך הגוף ומשאיר אתכם נפוחים. אז בפעם הבאה שאתם קונים יוגורט – שימו לב לכמות הסוכר.
 

זהירות: סוכר. יוגורט (צילום: SHUTTERSTOCK)

3. ברוקולי

ברוקולי: נחשב לאחד הירקות הבריאים ביותר אבל ברוקולי (וקרובת משפחתו הכרובית) יכול לגרום לגזים בבטן בעקבות כך שהוא מכיל פחמימה בשם ראפינוז. הפחמימה הזאת לא מפורקת על ידי הגוף, בגלל שהגוף שלנו לא מייצר את האנזים הדרוש לכך – כך שבסופו של דבר אכילת ברוקולי גורמת לנפיחות.
 

סוף סוף יש תירוץ לילדים לא לאכול אותו. ברוקולי (צילום: sxc)

4. שעועית

השעועית מלאה בעמילן עמיד, שהם סיבים בלתי ניתנים לעיכול שגורמים לנפיחות. כדי לפרק את החומר, השאירו את השעועית להשרייה במים.
 

השאירו את השעועית להשרייה. חמין (אפרת ליכטנשטט)

5. אבטיח

מדובר בפרי קיצי נהדר על פניו, אבל הוא מלא בפרוקטוז – שהוא מרכיב שכשליש מבני האדם לא יכולים לפרק כמו שצריך בבטנם. התוצאה של כך היא בטן נפוחה מאוד. ועכשיו כשלמדתם את כל התורה על רגל אחת – שיהיה בהצלחה בדיאטה!
 

פרידה כואבת. אבטיח (צילום: SXC)

 

נושאים קשורים: