אם כך, גוגל היא זו שבעיניה אנחנו צריכים למצוא חן, אז למה שלא ניצור שיתוף פעולה על ידי קידום אתר בגוגל? ניצור מצב של Win-Win-Win, לכל שלושה הצדדים המעורבים בסיטואציה (גוגל, הגולשים ואנחנו – בעלי האתר או מקדמיו)?

ונתחיל בשאלה הבסיסית וההגיונית לגמרי:

למה צריך לקדם אתר?

ישנם אתרים מסוגים רבים, וביניהם, גם כאלה שמטרתם אינה מוגדרת במוצהר כ”מכירות” (למשל, אתר תדמית עסקי מול אתר אי-קומרס), אבל, גם אתרים אלה, בסופו של דבר, מוכרים לנו “משהו” – בין אם זה שירות, מוצר או תדמית. כך שבשורה התחתונה, כל האתרים מוכרים לנו דבר זה או אחר. אבל, לאתר, בדומה לבית עסק במציאות, אין ערך רב או הצדקה לקיום, אם הוא איננו מצליח למלא את המטרה שלשמה הוקם – מכירות. ואיך העסק “ימכור”, אם אנשים לא יידעו על קיומו? למי הוא ימכור אם לא יגיעו אליו?

מציאות מול וירטואליה

כאשר מדובר בעסקים אמיתיים, במציאות, אנחנו מפרסמים אותם ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונים, במגזינים, וגם, בזכות הטכנולוגיה של השנים האחרונות, במדיות החברות השונות. אבל, כשמדובר באתר עסקי או מסחרי, קצת חסר טעם לפרסם אותו מחוץ לרשת, מאחר והוא פונה לגולשים ברשת. הרבה פחות אפקטיבי להעביר אנשים מפלטפורמה אחת (למשל מגזין מודפס) לפלטפורמה אחרת (רשת האינטרנט, שם ממוקם האתר) מאחר ותוך כדי, הלקוחות שלכם עלולים ללכת לאיבוד ולהגיע אל המתחרים. ובכ”ז, אנשים צריכים להגיע איכשהו לאצר שלכם, גם (ובמיוחד) אם הם לא הכירו אותו קודם ולא מחפשים אותו במיוחד. כאן, נכנס קידום האתרים לתמונה.

מהו קידום אתרים?

קידום אתרים מאפשר לאתר שלכם להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות, או לפחות בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, כאשר מילות החיפוש במנוע החיפוש כוללות ביטוי מסוים (מילות מפתח, ביטוי מפתח) שאותו אתם מקדמים בנוגע לאתר שלכם. מה שמתבצע מאחורי הקלעים הוא שכאשר אתר מתוייג במילות מפתח ספציפיות, עכבישוני האינדוקס של מנוע החיפוש סורקים אותו וממקמים אותו בתוצאות החיפוש על פי הרלוונטיות שלו למילות המפתח, על פי דירוג המתחרים שלו על אותן מילות מפתח ועל פי קריטריונים נוספים, שרובם, אינם גלויים לציבור ונשמרים בסוד רב על ידי החברות המפעילות את מנועי החיפוש.

אוקיי, אז הבנו שצריך קידום אתרים, אבל למה דווקא בגוגל?

גוגל נחשבת כיום למפעילת מנוע החיפוש החזק והמשמעותי ברשת ובפרישה הרחבה ביותר בין כל מנועי החיפוש, מבחינת מכשירי גישה וגלישה (מחשבים נייחים, מחשבים ניידים, טאבלטים, טלפונים סלולאריים וכן הלאה). זה אומר שאם אתם רוצים שימצאו אתכם, אתם צריכים להופיע שם. קידום בגוגל הוא הדרך הקצרה והיעילה ביותר לעשות זאת, במיוחד לאור הכלים הרבים שגוגל מעמידה לרשות בעלי האתרים והמקדמים.

לסיכום:

זוכרים את הסלוגן הקלאסי של דפי זהב – “אם אתה לא שם, אתה לא קיים!”? ובכן, נראה כי למנוע החיפוש של גוגל יש פראפרזה מעניינת עליו “אם אתה לא שם, אתה לא קיים, אבל המתחרים שלך כן. לא חבל על כל מיליוני הלקוחות שאתה מפסיד?”