טוויטר יודעת שיש לה בעיה עם בריונות רשת, ואתמול (ג') היא הכריזה על שלושה שינויים נוספים שנועדו לסייע לגולשים להתמודד עם העניין. בהודעה שפרסמה הרשת החברתית נאמר כי טוויטר תנקוט בפעולה רחבה יותר נגד משתמשים חוזרים שפותחים חשבונות חדשים כדי להמשיך ולהטריל אנשים שחסמו אותם.

תופעת המשתמשים החוזרים מהווה בעיה גדולה עבור טוויטר, והיא ספגה ביקורת נוקבת על החולשה המתמדת של מדיניותה נגד הטרדות ברשת. בשנת 2015 החלה טוויטר לתת מענה לבעיה, כשהודיעה שתבקש ממשתמשים שנחסמו מרשת החברתית עקב התנהגות בריונית לקבל את מספרי הטלפון שלהם במקרה שיבקשו לחזור לטוויטר.
   
בהודעה שפרסמה, לא פירטה החברה כיצד היא מתכוונת לטפל בבריוני רשת חוזרים ולא ניתן לוח זמנים מדויק שאחריו יוכלו הגולשים לעקוב כדי לראות את המתרחש בנושא. עם זאת, החברה ציינה כי היא עובדת על שינוי פונקציית החיפוש שלה כדי שציוצים שמכילים תוכן עם "פוטנציאל רגיש" – הודעות שכוללות לדוגמה אלימות או עירום – לא יופיעו בחיפוש רגיל. נוסף לכך, פונקציית החיפוש תשונה כך שתתעלם מהודעות שנשלחו מאנשים שנחסמו או הושקטו על ידי משתמשים אחרים.

שינוי נוסף נוגע לסינון של שיחות מסוגים שונים. טוויטר, כברירת מחדל, תציג בקרוב את מה שתבחר כתגובות הרלוונטיות ביותר לכל ציוץ. תגובות נוספות – שטוויטר מאמינה כי יש בהן "פוטנציאל פוגעני" או שהן מ"איכות נמוכה" – יוחבאו תחת פס להרחבה, שכותרתו תהיה "תגובות פחות רלוונטיות".

התקווה היא כי התגובות המחושבות והרלוונטיות יותר יופיעו למעלה, אך אם מישהו ירצה לקרוא את התגובות המתלהמות והפוגעניות, הוא יוכל עדיין לעשות זאת על ידי לחיצה על פס ההרחבה. היכולת לסנן תגובות על פי הרלוונטיות שלהן תיכנס לשימוש "בשבועות הקרובים", אמרו בטוויטר.

החברה מיתגה את עצמה לאורך השנים כרשת חברתית שתומכת בחופש הביטוי, עמדה שעלולה להכניס אותה לפינה בעייתית כשהיא נצרכת להכריע מה נחשב לפוגעני ומה לא. אך הרשת החברתית ענתה לביקורת על כך שלא פעלה מהר מספיק כדי לטפל בבעיית הבריונות.

סגן הנשיא להנדסת תוכנה בטוויטר, אד הו, הבהיר בחודש שעבר בסדרת ציוצים כי טוויטר מבטיחה לפעול יותר במהירות כדי לטפל בנושא. הוא כתב כי הוא ועמיתיו יודעים שמשתמשי טוויטר רוצים שהם יעשו יותר כדי להיאבק בבריונות ברשת – ומהר. "אנחנו חושבים על תהליך שייקח ימים ושעות ולא שבועות וחודשים", כתב הו.

נושאים קשורים: