המשבר באל-על מסתעף: עובדי החברה קיימו היום (ב') אסיפת חירום ליד משרדי הנהלת החברה. מטרת האסיפה היתה להציף מול ההנהלה את צרכי העובדים שאינם בדרג הטייסים אלא גם לעובדי המנהלה, השירותים, טכנאי המטוסים והדיילים.

עובדי אל על מפגינים (צילום: נציגות עובדי אל על)

לטענת העובדים, אלה נאבקים במטרה שהחברה תקבלם לעבודה קבועה ולא תוכל לפטר אותם, כפי שהיא נוהגת לעתים לקראת כל סוף חודש דצמבר, במה שהם מכנים "סילבסטר השחור". העובדים דורשים שההנהלה לא תפעיל נגדם פעילות של הפרד ומשול, תוך שהיא מתעלמת מדרישת 90 אחוז מהעובדים לעבור להעסקה סדירה בחברה. לדברי נציגת העובדים אורית קידר, "אנחנו לא שקופים. שההנהלה תמכור כרטיסים ולא את העובדים".

בתוך כך, הערב יפגשו ראשי אל-על עם נציגי ועד העובדים ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, במגמה להגיע להבנות ולעצור את ההסלמה בתהליך השביתה. אחד העובדים אמר ל-nrg-360: "אנחנו רוצים להעביר מסר של אחדות. כולנו יחד בסיפור הזה מול ההנהלה. זו לא רק בעיה של הטייסים אלא של כולנו".

מנגד, באל-על ציינו אתמול כי הם לא מקבלים את טענות העובדים. על פי הודעת החברה, נחתם הסכם עם העובדים אשר מבטיח את העסקתם בחברה, אך תוקף ההסכם פג. בהודעה נכתב כי "עובדים זמניים ללא הגבלת זמן אוגדו במסגרת הסכם מיוחד, בתיאום ובחתימת ההסתדרות ומתוך רצון טוב של ההנהלה. הסדר זה מנע סיום העסקתם והכנסתם למעגל העבודה, מאחר שמדובר בקבוצת עובדים מסורה מאד אך בלתי מקצועית.
 

"זו לא רק בעיה של הטייסים אלא של כולנו". נתב"ג (צילום: ראובן קסטרו)

"חברת אל-על מביעה תמיהה על כך שההסתדרות היא זו שמנעה לפני חודשים אחדים את נכונות ההנהלה להעניק תוספות סוציאליות, כגון ביטוחים רפואיים וקרן השתלמות לעובדים בקבוצה זו".

עוד נכתב בהודעת ההנהלה כי החברה "לא חזרה בה מההסכם; מדובר בהסכם שפג תוקפו ומשכך עבר מן העולם. ההסתדרות הגישה תביעה לבית הדין המחוזי לעבודה על מנת להאריך את תוקף ההסכם, אך משנוכחה שאין לתביעתה בסיס, החליטה למשוך את התביעה.

הנהלת אל-על הוסיפה כי "עסקת המטוסים ההיסטורית מציגה את אל-על בשורה הראשונה של חברות התעופה בעולם. מנכ"ל החברה התחייב כי אף עובד לא יפוטר בגין קליטת המטוסים, יתרה מזאת: בימים אלו אנו עוסקים בגיוסם של מאה עובדים חדשים לצורך קליטת המטוסים החדשים".

נושאים קשורים: